Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selasa, 14 Februari 2012

Aku sedang menanti dia.....


♥ ~ Untuk Dia.. ~ ♥

Aku sedang menanti dia..
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
... Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah
Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-suarah rindu yang dihafaznya
Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hamba-NYA adalah pelakon

Dia senantiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat
Dia senantiasa mengajak aku mendalami ajaran islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan ummi abinya
Dia senantiasa menjaga solatnya karena itulah maruah dirinya
Dia senantiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah malu mempertahankan agama Islam-NYA
Karena Islam adalah Ad-din ALLAH yang sebenar-benarnya
Dia senantiasa ingin mencontoi sifat-sifat mulia Rasulullah S.A.W
Dia juga senantiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadinya ialah ALLAHU ROBBI

Aku mencintai dia karena agamanya dan karena cintanya kepada Maha
Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku padanya
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku Pada-NYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia

Siapakah dia???

Untuk sebuah nama yang tertulis di Lauhul Mahfuz,,,?
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Karena dia pilihanMU....

Aamiin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Silahkan tulis tanggapan or komentar Anda pada form dibawah ini, semoga bermanfaat...jazakallah....